thebeardedlady

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Kuddfodral

Av thebeardedlady - 29 oktober 2011 11:32

Idag blev jag färdig med dom 4 nya kuddfodralen som jag ska ha i soffan. Hittade ett sånt fint tyg när jag var på IKEA i kalmar och föll pladask på en gång och vill bara ha de. Så jag bestämde mig för att sy kuddfodral och de är nåt jag aldrig gjort förr, i alla fall inte vad jag kan komma ihåg att jag har gjort.

Men jag tycker faktiskt att det blev riktigt bra. Köpte knappar på en syaffär här i stan, och inte visste jag att knappar var så dyrt. Knapparna var liksom dyrare än allt tyg tillsammans. Men utan dom hade blivit lite tråkigt tycker jag. 




Jag köpte två tyger med olika färgbaser men med samma tryck och billiga innerkuddar på IKEA. Varje kudde har i material kostat ungefär 120 kronor och då var som sagt knapparna dyrast. 




Jag har gjort så att dom största rosorna i trycket har hamnat på "baksidan" av kuddarna så om man tröttnar på knapparna så är det bara att vända på dom och så ser dom i alla fall lite annorlunda ut.


(Ber om ursäkt för att dom är så skrynkliga, men har förtillfället inget strykbräde)

Tycker det var riktigt kul att sy egna kuddfodral plus att det blev så bra så de kommer jag att göra fler gånger.

Tror till och med att jag ska sy lite mindre kuddar med lappmönster med småbitarna som blev kvar av det här tyget.


/Skäggiga Damen.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thebeardedlady - 13 november 2013 11:53


Som jag skrev i inlägget innan så höll jag på med en ännu en tavla på Winston och i morse blev den klar.   Här är de färdiga resultatet, den är 50x50 cm. Nu har jag gjort 4 tavlor på honom, de är en populär unge de där ;)   /Skäggiga damen ...

Av thebeardedlady - 11 november 2013 09:24

Dålig som jag är så har jag ju helt och hållet glömt bort att uppdatera här. För de är faktiskit inte så att jag inte gör några tavlor och pyssel längre, utan de är bara de att jag inte har en tanke på att lägga upp de här så de glöms bort. Så jag be...

Av thebeardedlady - 25 mars 2013 08:54


Fick en beställning på en pärlplattetavla av ett par i vår föräldragrupp, de är en bild föreställande deras söta dotter Zelda. Så himla kul att jag fått så många beställningar nu, men roligast är att folk verkligen blir glada när dom får sina tavl...

Av thebeardedlady - 7 mars 2013 17:50


Nu har jag på kort tid fått beställningar på tre stycken pärlplattetavlor vilket jag tycker är skit kul. Har ju inte lika mycket tid till att göra såna saker längre men har nu hunnit färdigt med en.        Här är den jag är klar med, kul nä...

Av thebeardedlady - 7 mars 2013 17:47


Min älskade karl har inte särskillt mycket tjocktröjor så jag bestämde mig för att överraska honom och sy en. Har sytt två tröjor tidigare men de är många år sen, men de va väldigt kul och de tog bara en dag.     Han blev super nöjd och vill k...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards