thebeardedlady

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av thebeardedlady - 27 oktober 2011 17:21

Puuh, nu är äntligen renoveringen av köket färdigt. Trodde verkligen inte att det skulle ta en sån tid som de har gjort, men nu är det klart och det är så skönt. Vi började i fredags och blev färdiga i tisdags. 


 

Måste ju självklart lägga upp en förebild av köket så ni alla får se hur det såg ut innan. Inte så himla fint med lila, lilagrå tapeter och en jätte ful bård liksom. 

Med en hel massa vitfärg senare och 20 timmars väggmålning så var väggarna i köket klara. Lite ny inredning inköptes i Kalmar i lördags också för att få det att kännas mer hemtrevligt. 

  

Hittade de här fina "växthuset" på IKEA och ville så gärna ha de men hade inga bra växter att ha i de så de fick bli lite plastväxter. Men jag tycker att det blev jätte bra ändå. 

 

Ännu mera murgröna och blockljus för de är sånt som jag tycker ger en mysig känlsa i alla rum. Björkstubbarna använde vi som tårtställ på bröllopet.

 

Nu när det är höst så tycker jag att man skall ta vara på dom fina färgerna som naturen erbjuder och pumpor är nåt jag alltid gillat färgerna och formerna på. Har även lagt i två kronärtskockor för dom har sån häftig form.

 

Min älskade odlingar gör dig så fint på fönsterbrädorna och så köpte jag även två röda glasvaser som jag tycker ger en härlig färgklick till köket. 

  

Jag är helt galen i muffinsgrejer, har tillochmed en muffinscyckel, så jag kunde bara inte köpa den här klockan när jag såg den på Tradera. 

Finfina köksbänken som jag har fäst en sorts plastfilm med svart trämönster på. En jätte billig och snygg lösning om man tycker att bänkskivan är ful.   

 

Och så får ni en till bild på köksbordet och väggmålningen. Mysfaktor med en matta under bordet! Eller vad tycker ni?!


Nästa projekt blir att sy lite kuddar till soffan och så ska jag sticka färdigt min Pippitröja som jag håller på med på kvällarna. 


/Skäggiga Damen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards