thebeardedlady

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Målning i babyrummet

Av thebeardedlady - 19 december 2012 14:08

Hade först inte tänkt måla om nåt i den nya lägenheten alls, men så fick jag en idé om hur jag ville att de skulle se ut i babyrummet och då var de bara att börja. Babyrummet var i från början ljusgrått med en fondvägg och kändes väldigt kallt och tråkigt, och jag kände att jag inte ville ha ett typ vitt babyrum med några Nalle Puh tavlor. Nej,nej så vill jag inte ha de, jag tycker att ett babyrum skall va ett rum som inspirerar till lek och skapar fantasi. Vuxna ska till och med känna att de är roligt att vara i rummet.

Så jag fick en idé om att skapa ett Super Mario landskap då både jag och min karl är ganska så frälsta i TV-spel, men vi ville inte att de skulle bli för mycket Mario över de hela då man ska kunna ha andra saker där inne utan att de känns som att dom är helt felplacerade. Så jag ritade helt och hållet på fri hand ett landskap inspirerat av Super Mario banorna, och måste ju säga de själv, jag är väldigt nöjd. 


 

Efter 8 dagar med säkert 8-9 timmars målande om dagen så var rummet äntligen klart! Nu får vi bara hoppas att vår son också kommer gilla TV-spel och färgerna grönt och blått lika mycket som vi gör. 


Vad tycks? Är de ett passande barnrum?


/Skäggiga damen

 
 
LeighAllynBakerBiggestFan@Ig

LeighAllynBakerBiggestFan@Ig

19 december 2012 21:18

Jag tycker rummet är så anpassat för barn som det går!
Min lilla kusin på 6 år tyckte rummet var så coolt!

http://www.nattstad.se/Leighallynbakerlove

thebeardedlady

20 december 2012 10:24

Åh de va roligt att höra, och att bli godkänd av en 6 åring är ju helt toppen! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thebeardedlady - 13 november 2013 11:53


Som jag skrev i inlägget innan så höll jag på med en ännu en tavla på Winston och i morse blev den klar.   Här är de färdiga resultatet, den är 50x50 cm. Nu har jag gjort 4 tavlor på honom, de är en populär unge de där ;)   /Skäggiga damen ...

Av thebeardedlady - 11 november 2013 09:24

Dålig som jag är så har jag ju helt och hållet glömt bort att uppdatera här. För de är faktiskit inte så att jag inte gör några tavlor och pyssel längre, utan de är bara de att jag inte har en tanke på att lägga upp de här så de glöms bort. Så jag be...

Av thebeardedlady - 25 mars 2013 08:54


Fick en beställning på en pärlplattetavla av ett par i vår föräldragrupp, de är en bild föreställande deras söta dotter Zelda. Så himla kul att jag fått så många beställningar nu, men roligast är att folk verkligen blir glada när dom får sina tavl...

Av thebeardedlady - 7 mars 2013 17:50


Nu har jag på kort tid fått beställningar på tre stycken pärlplattetavlor vilket jag tycker är skit kul. Har ju inte lika mycket tid till att göra såna saker längre men har nu hunnit färdigt med en.        Här är den jag är klar med, kul nä...

Av thebeardedlady - 7 mars 2013 17:47


Min älskade karl har inte särskillt mycket tjocktröjor så jag bestämde mig för att överraska honom och sy en. Har sytt två tröjor tidigare men de är många år sen, men de va väldigt kul och de tog bara en dag.     Han blev super nöjd och vill k...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards