thebeardedlady

Alla inlägg under november 2011

Av thebeardedlady - 15 november 2011 21:49

I helgen var jag och min älskade man på en second hand affär och köpte en ganska ful gammal TVbänk som vi bestämde oss för att fixa i ordning så att den skulle passa lite bättre in i vårat hem. 


 


Bänken var 62cm djup från början men vi hade inte riktigt plats med en så djup bänk i och med de att våran lägenhet inte är allt för stor. Så vi bestämde oss för att minska ner den genom att såga bort 22cm på djupet.


 


En massa sågande, lite slipande och en del färg senare så hade vi helt plötsligt en smalare och mycket snyggare bänk. Vi tog även bort glaset i dörrarna och satte hönsnät där i stället vilket jag personligen tycker blev mycket snyggare. 


 


Lackfärgen som vi använde fäste inte riktigt så bra som jag hade tänkt pga lite för lite slipning så de försvann en del färg när man råkade komma emot så jag bestämde mig för att slipa och få den att se lite mer gammal ut i stället för att måla den ännu en gång. Blev lite så där lantligt och snyggt och jag är super nöjd.



Vi har tänkt att vi skall ha ett akvarium uppe på bänken och om vi bestämmer oss för att skaffa marsvin nån gång vilket vi har pratat om så har vi en lite snyggare "bur" att ha dom i. Bara de att de skall fixas i ordning lite inuti och göra så att det blir två våningar så marsvinen har lite mer yta att röra sig på. 



Att göra så som vi har gjort nu och köpa en gammal möbel på second hand och sen göra om den är både lätt och billigare än att köpa en helt ny. Möbeln blir och mer personlig för man kan ju göra den precis som man själv vill ha den. Och de är ju ganska kul att få leka att man är med i "Äntligen Hemma" ibland också. :P




/Skäggiga Damen.

Av thebeardedlady - 7 november 2011 14:11

Vi var i Kalmar i lördags och var införbi Mairo och hittade äntligen nåt med Lisa Bengtsson som vi hade råd med! Åh vilken lycka liksom, så min älskling köpte 4 såna här snygga bordstabletter med hennes Mademoiselle tryck på för 39 kronor styck.


 


Jag älskar verkligen hennes grejer och skulle så gärna vilja ha en del av hennes fantastiska tallrikar på väggen.



/Skäggiga Damen.

Av thebeardedlady - 7 november 2011 13:43

Nu har äntligen min första penispeppar blivit mogen! Hittade frön på Tradera i våras som hette penispeppar och var bara tvungen att köpa dom.

Dock har jag haft en del problem med plantan, eller ja de är plantan som har haft problem. Den har blivit urgrävd 3 gånger och vartenda blad har blivit uppätet ett flertal gånger utav våra underbara katter.

Men med en påse konstgrus  och citronskivor ovan på gruset så lät katterna plantan vara i fred och nu har de äntligen blivit frukter!


 


Här är då min första penispeppar, ser kanske inte riktigt ut som en "penis" men de är lite roligare att odla saker som har lite annorlunda former tycker jag.


 


Jag har tänkt att jag ska torka fröna och så fler plantor. Kommer inte ihåg just nu hur många gånger starkare penispepparn är än den vanliga chilin man köper i affärerna. Men tror de va runt 10 gånger, så de är alltså helt ätlig också men mycket starkare. Ska bli spännande att använda den i matlagningen sen.


 


Har en till på G som bara skall få sig lite röd färg, den har inte heller den rätta formen men kul att de blir frukt överhuvudtaget. Plantan har just nu 3 blommor också så man får hoppas att nån av dom sen får den rätta formen.



/Skäggiga Damen.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards