thebeardedlady

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Renovering av sovrummet

Av thebeardedlady - 17 oktober 2011 20:09

Jag och min älskling har för inte så himla länge sen flyttat till en ny lägenhet som behöver lite nya tapeter och färg lite här och där så jag bestämde mig för att renovera sovrummet.

Jag började med att slipa alla kanter på alla våder och bårder, och jag fick även skära ner en del av taket som släppt och så spacklade jag igen allt.

Dagen efter blev de slipning och målning av taket. Den tredje dagen fick jag upp alla tapeter och vi hade valt en ljus tapet med skimmer för att vårat sovrum är väldigt lite så för att få det att kännas större så fick det bli ljusare.

Tidigare var det nämligen en ljusgul tapet med blommor och en bård, hela rummet såg litet och tråkigt ut. Men med lite nya tapeter och en tripp till IKEA så blev helt plötsligt rummet helt fantastiskt. Stort, ljust och vuxet.Och än är de inte riktigt färdigt, lite tavlor och en säng lampa saknas med snart så. :)



Vi köpte en svart ryamatta på IKEA som täcker all annars synlig golvyta. Supermysigt att sätta ner fötterna på när man vaknar.

Två nya ljusstakar med finfina ljus och en kruka med en murgröna gör sig väldigt bra på våran IKEA byrå som ser lite gammal och fint ut tycker jag. Vi har tänkt att ställa ett öppet fotoalbum med bilder från vårat bröllop på byrån och att murgrönan ligger framför. Kommer bli jätte vackert för en av huvudgrejerna med vårat bröllop var just murgröna som jag tycker är så fint.

På väggen till höger kommer vi att sätta upp en massa ovala ramar i olika storlekar med foton på oss.



Murgrönan och ljusstakarna. :)



Nytt "plommon"lila överkast med tillhörande kuddar och min efterlängtade maskroslampa ifrån IKEA. Är så himla fina och ger jätte mysigt ljus och härligt mönster. Självklart så fick det bli en extra hög orkidé i fönstret för dom är ju så fina och jag tycker att dom är lättskötta.



Orkidén och vårat något skitiga fönster.


Snart skall köket få sig en omgång!


/Skäggiga damen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thebeardedlady - 13 november 2013 11:53


Som jag skrev i inlägget innan så höll jag på med en ännu en tavla på Winston och i morse blev den klar.   Här är de färdiga resultatet, den är 50x50 cm. Nu har jag gjort 4 tavlor på honom, de är en populär unge de där ;)   /Skäggiga damen ...

Av thebeardedlady - 11 november 2013 09:24

Dålig som jag är så har jag ju helt och hållet glömt bort att uppdatera här. För de är faktiskit inte så att jag inte gör några tavlor och pyssel längre, utan de är bara de att jag inte har en tanke på att lägga upp de här så de glöms bort. Så jag be...

Av thebeardedlady - 25 mars 2013 08:54


Fick en beställning på en pärlplattetavla av ett par i vår föräldragrupp, de är en bild föreställande deras söta dotter Zelda. Så himla kul att jag fått så många beställningar nu, men roligast är att folk verkligen blir glada när dom får sina tavl...

Av thebeardedlady - 7 mars 2013 17:50


Nu har jag på kort tid fått beställningar på tre stycken pärlplattetavlor vilket jag tycker är skit kul. Har ju inte lika mycket tid till att göra såna saker längre men har nu hunnit färdigt med en.        Här är den jag är klar med, kul nä...

Av thebeardedlady - 7 mars 2013 17:47


Min älskade karl har inte särskillt mycket tjocktröjor så jag bestämde mig för att överraska honom och sy en. Har sytt två tröjor tidigare men de är många år sen, men de va väldigt kul och de tog bara en dag.     Han blev super nöjd och vill k...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards