thebeardedlady

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Presentation

Av thebeardedlady - 17 oktober 2011 16:32

Mina damer och herrar, tillåt mig nu att presentera min nya ”kreativ-blogg”. Detta kommer alltså inte att bli en ”dagboks-blogg” utan en blogg som jag lägger upp kreativa saker som jag gör och skapar. Den här bloggen kommer inte att uppdateras varje dag men så ofta som möjligt.


Jag tänkte börja med en liten presentation om mig själv och mitt liv. Jag är en ”dam” som för tillfället är 21 år gammal, men de är ju nåt som ändras för varje år. Jag är född och i princip uppvuxen på Gotland men har även spenderat tre av mina låg- och lite av högstadieår i en liten håla utanför Örebro.

Jag gick estetisk bild och formgivning på gymnasiet i tre år men har alltid varit väldigt kreativ och gillat att rita och skapa saker.

Jag började lära upp mig själv på egen hand till att bli tatuerare våren 2008. Genom snälla vänner och egenhud yta lärde jag mig snabbt och fick höra va många att jag hade talang. Senvåren 2010 fick jag kontakt med en tatueringsstudio i Oskarshamn som ville att jag skulle börja hos dom. Jag flyttade till Oskarshamn och utan att ha gått lärling eller nån utbildning alls så fick jag ändå börja att tatuera på en gång. Dom jag jobbade med ansåg nämligen att jag var tillräckligt duktig och inte hade något mer att lära innan jag kunde tatuera själv.

Jag var kvar i den studion i några månader men sen bytte jag till en annan, men jag la tatueringen mer och mer på hyllan och hade andra jobb som jag prioriterade mer så jag sa upp mitt företag och tatuerade bara när familjen kom på besök. Där är jag just nu inom det yrket och jag tror inte att jag kommer ta upp tatueringen seriöst igen utan kommer att ha det som en fritidsgrej i fall vänner och familj är intresserade.

Min dröm nu är nämligen att bli förskollärare och det planerar jag på att börja plugga till snart.

Nu bor jag i Oskarshamn, har träffat en fantastisk man som jag även har gift mig med i Juli 2011 och jag är lycklig som aldrig förr. I augusti 2011 så föddes även min älskade systerdotter som jag tycker så himla mycket om. Dessa personer kommer med säkerhet att nämnas igen i denna blogg.

Jag jobbar för tillfället som barnskötare/springvikarie inom förskolan och jag älskar det! Men på min fritid så ritar och skapar jag som mycket jag bara hinner med och det är just de som den här bloggen skall handla om. Jag hoppas att folk skall finna denna blogg intressant om inte annat har jag något att fördriva tiden med.


Nu hoppas jag att folk förstår lite mer om vem jag är och vad som är syftet med denna blogg.


Välkomna!


/Skäggiga damen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thebeardedlady - 13 november 2013 11:53


Som jag skrev i inlägget innan så höll jag på med en ännu en tavla på Winston och i morse blev den klar.   Här är de färdiga resultatet, den är 50x50 cm. Nu har jag gjort 4 tavlor på honom, de är en populär unge de där ;)   /Skäggiga damen ...

Av thebeardedlady - 11 november 2013 09:24

Dålig som jag är så har jag ju helt och hållet glömt bort att uppdatera här. För de är faktiskit inte så att jag inte gör några tavlor och pyssel längre, utan de är bara de att jag inte har en tanke på att lägga upp de här så de glöms bort. Så jag be...

Av thebeardedlady - 25 mars 2013 08:54


Fick en beställning på en pärlplattetavla av ett par i vår föräldragrupp, de är en bild föreställande deras söta dotter Zelda. Så himla kul att jag fått så många beställningar nu, men roligast är att folk verkligen blir glada när dom får sina tavl...

Av thebeardedlady - 7 mars 2013 17:50


Nu har jag på kort tid fått beställningar på tre stycken pärlplattetavlor vilket jag tycker är skit kul. Har ju inte lika mycket tid till att göra såna saker längre men har nu hunnit färdigt med en.        Här är den jag är klar med, kul nä...

Av thebeardedlady - 7 mars 2013 17:47


Min älskade karl har inte särskillt mycket tjocktröjor så jag bestämde mig för att överraska honom och sy en. Har sytt två tröjor tidigare men de är många år sen, men de va väldigt kul och de tog bara en dag.     Han blev super nöjd och vill k...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards