thebeardedlady

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Möbel renovering

Av thebeardedlady - 15 november 2011 21:49

I helgen var jag och min älskade man på en second hand affär och köpte en ganska ful gammal TVbänk som vi bestämde oss för att fixa i ordning så att den skulle passa lite bättre in i vårat hem. 


 


Bänken var 62cm djup från början men vi hade inte riktigt plats med en så djup bänk i och med de att våran lägenhet inte är allt för stor. Så vi bestämde oss för att minska ner den genom att såga bort 22cm på djupet.


 


En massa sågande, lite slipande och en del färg senare så hade vi helt plötsligt en smalare och mycket snyggare bänk. Vi tog även bort glaset i dörrarna och satte hönsnät där i stället vilket jag personligen tycker blev mycket snyggare. 


 


Lackfärgen som vi använde fäste inte riktigt så bra som jag hade tänkt pga lite för lite slipning så de försvann en del färg när man råkade komma emot så jag bestämde mig för att slipa och få den att se lite mer gammal ut i stället för att måla den ännu en gång. Blev lite så där lantligt och snyggt och jag är super nöjd.



Vi har tänkt att vi skall ha ett akvarium uppe på bänken och om vi bestämmer oss för att skaffa marsvin nån gång vilket vi har pratat om så har vi en lite snyggare "bur" att ha dom i. Bara de att de skall fixas i ordning lite inuti och göra så att det blir två våningar så marsvinen har lite mer yta att röra sig på. 



Att göra så som vi har gjort nu och köpa en gammal möbel på second hand och sen göra om den är både lätt och billigare än att köpa en helt ny. Möbeln blir och mer personlig för man kan ju göra den precis som man själv vill ha den. Och de är ju ganska kul att få leka att man är med i "Äntligen Hemma" ibland också. :P




/Skäggiga Damen.

 
 
marre

marre

16 november 2011 19:29

Gumman, jag visste inte ens att du hade blogg?! vad roligt :)

http://maaarre.blogg.se

thebeardedlady

17 november 2011 08:03

Skaffade en för inte så himla länge sen. :)

 
Ida

Ida

1 december 2011 19:29

Tack så jätte mycket! :) Är nöjd som tusan, johan är den bästa fotografen! Förresten åker jag ju ner i helgen till småland, då måste vi träffas så ni får erat album :)

http://spegelrum.blogg.se

thebeardedlady

1 december 2011 23:30

Ja de ska du verkligen vara! Åhhh så spännande de ska bli att äntligen få se bilderna! Vi är lediga hela helgen så bara att höra av sig och komma förbi! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thebeardedlady - 13 november 2013 11:53


Som jag skrev i inlägget innan så höll jag på med en ännu en tavla på Winston och i morse blev den klar.   Här är de färdiga resultatet, den är 50x50 cm. Nu har jag gjort 4 tavlor på honom, de är en populär unge de där ;)   /Skäggiga damen ...

Av thebeardedlady - 11 november 2013 09:24

Dålig som jag är så har jag ju helt och hållet glömt bort att uppdatera här. För de är faktiskit inte så att jag inte gör några tavlor och pyssel längre, utan de är bara de att jag inte har en tanke på att lägga upp de här så de glöms bort. Så jag be...

Av thebeardedlady - 25 mars 2013 08:54


Fick en beställning på en pärlplattetavla av ett par i vår föräldragrupp, de är en bild föreställande deras söta dotter Zelda. Så himla kul att jag fått så många beställningar nu, men roligast är att folk verkligen blir glada när dom får sina tavl...

Av thebeardedlady - 7 mars 2013 17:50


Nu har jag på kort tid fått beställningar på tre stycken pärlplattetavlor vilket jag tycker är skit kul. Har ju inte lika mycket tid till att göra såna saker längre men har nu hunnit färdigt med en.        Här är den jag är klar med, kul nä...

Av thebeardedlady - 7 mars 2013 17:47


Min älskade karl har inte särskillt mycket tjocktröjor så jag bestämde mig för att överraska honom och sy en. Har sytt två tröjor tidigare men de är många år sen, men de va väldigt kul och de tog bara en dag.     Han blev super nöjd och vill k...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards